Länsstyrelsen misstänker vanvård

Sv: Länsstyrelsen misstänker vanvård

Misstänkt för en saknad vattenbalja.
Njae det måste vara något mera.

Håller med.
Förvisso tycker jag väl att det är lite för lite med att ge vatten morgon o kväll, men visst är det så lagen lyder?

Ja, det är väl att de ska kunna dricka sig otörstiga minst två gånger per dygn.
Och jag säger som Inte_Ung: det måste vara något mera.

Nej lagen lyder (numera) att hästar skall ha tillgång till vatten hela tiden.
Men om det inte går att ordna så räcker 2ggr per dag.
Förut så räckte 2ggr/dag så saknat vatten är ju inte så jätteallvarligt men går att använda som argument för vanvård.
Dock tror jag inte att inspektörer orkar dra det om där inte finns något mera.

Håller med Inte_Ung, det måste vara något mer..

Länsstyrelsen har krävt att kvinnan åtgärdar bristerna, och skriver även att det fanns tecken på att bristerna funnits under en längre tid

Jag tycker visserligen det är bra att dom tar tag i alla problem som rör hästhälsa, stora som små. Hade dom varit på inspektion men struntat i att hästarna inte har vatten så hade jag tyckt det var värre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under ett oanmält besök av länsstyrelsen hittades två hästar i så dåligt skick till följd av fång att de fick avlivas. Nu har...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen Norrbottens län: 10/2; misstänkt kvarka hos häst i Kalix kommun. Isoleringsrekommendationer är lämnade.
Svar
0
· Visningar
62
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trots upprepade anmälningar och djurskyddskontroller har en kvinna i Luleå fortsatt att missköta sina hästar. Länsstyrelsen har nu...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Keb71
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera små barn befann sig i villan i Ale kommun när någon öppnade eld. När den misstänkta skytten senare greps hittade polisen...
Svar
0
· Visningar
162
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka