doglover

Trådstartare
Om jag vill ha en laptop på avbetalning, vilket är det bästa?

Vi har telia bredband 24 mbts och har en stationär dator men den har blivit tömd 2 ggr innan för att den har krashat och verkar inte bli bättre.

Funderar på att fixa upp den igen, dvs tömma, och lägga ut den som "gör det sj dator" för en billig peng på Blocket.

Eller är jag helt osmart nu?

*VÄRMESLAG*

Sv: Laptop?

ja jag skulle adlrig köpa en dator på avbetalning..
om du verkligen måste ha en dator nu så kolla efter en på blocket kanske?

skulle inte göra det heller egentligen, lätt att man blir lurad.
men eftersom att jag inte skulle gjort nått av dom så undrar jag:

kan du inte vänta lite med att köpa en dator, kolla hur mycket du skulle få betala i månaden på en datorn, läga undan den summan+ lite till varje månad så har du en dator som du kan köpa kontant om 1 eller 2 år. beroende på hur mycket pengar du har att lägga åt sidan..

för i slutändan har du ju betalt den datorn du vill köpa 2 gånger..

förstr du hur jag menar? :p

Jopp-.-..

Då vill man inte ha avbetalning då.

Lika bra att köpa en ny då. Bör gå om vi sparar några månader.

Men, vad faskiken gör vi med den här skrotburken?

Ta ingenting på avbetalning i alla fall. :crazy:
Det skulle jag ALDRIG göra, men så har jag också tillräckligt taskig ekonomi för att inte klara av att kasta pengar i sjön på räntor och andra avgifter som en avbetalning medför.

vi kör ifs med Resursbank i vår butik, och de är schyssta...
ingen ränta!
Det du betalat är en uppläggningsavgift, från 95-495kr (beroende på hur lång tid du vill köra avbetalningen på, 3 mån är gratis tror jag), sen 35kr/månad i avi-avgift. så max 600kr på 24månader, så det är det som blir "räntan".

Köp en mac ;) typ macbook eller imac 10 000kr. då slipper du virus och andra otrevligheter !

jag köpte min laptop på avbetalning.Utan ränta.Det ända som tillkom var typ 24kr i månaden för aviserings avg.
Köpte min förra året på pc city.
Den är avbetald och klar=)

helvetes jävla skit!

datafanskapet krasha i morse.

sitter just nu hos min pappas dator och kollar alternativ.

jo vi vill ha en men har inga pengar just nu. det som gäller just nu är att antingen fixa pengar eller ett alternativ för att få igång datan igen.

Det bästa är nog att gå till en butik som säljer Mac och be om en liten guidning, det måste nästan upplevas! :love:

min syrra köpte sin dator på elgiganeten och hon betalar ingen ränta,men annars hålelr jag med de andra spara först- köp sen

ja, kan du räkna upp skillnader i mac och pc?
jag vill gärna skaffa en mac :D

*du slipper virus
*du kan köra mac osx och win (om du nu vill öppna för virus) ;)
*operetiven är skrivet för just den hårdvaran, inte som win, för "alla PC"
*snyggare
*lättare
*mer för pengarna (tex ingår iLife, ett "mediapaket", fria uppdateringar inom versionen osv).

ja... skriv frågor istället, lättare :p eller kom in i butiken i västermalmsgallerian om du bor i sthlm så ska jag visa :D

jäva skitdata.

jag slår på datorn och den loggar in. men´, den komme rinte längre än till att bara en bakgrundsbild visas. alla ikoner och allt det där kommer inte fram. jag trycker in ctrl + alt + del och aktivitetshanteraren kommer fram. därifrån kan jag komma in i datorn när jag trycker på bläddra.

datorn vill inte boota upp linux (var den enda operativskivan jag hade) och jag kan inte formatera om hårddisken då jag måste stänha ner alla program. stänger jag ner aktivitetshanteraren så försviner rutan för formatera också.

min pappas dator är värre, den vill inte alls. försökte dförut med att radera hårddisken däifrån.

vad kan det vara för fel? den kan ju inte ha krashat helt totalt när jag kommer in på nätet?

vart finns alla experter när man behöver dem?

jag kan inte heller systemåterställa då jag inte kommer in på start och program.

jag kommer in i "den här datorn" osv och kan gå vidare därifrån, men hittar inte systemåterställningen därifrån.

är det hopplöst?

än så länge kommer vi in på internet och kan då utföra ärenden, men det vore ju bra om man fick hjälp med datorn.

känner ingen dataexpert som kan hjälpa-.

Nu har jag och sambon hittat en dator som vi skulle kunna ha råd med om det blir så till att vi måste köpa en ny.

En Fujitsu-Siemens SCALEO La 2609-30B.

Ingen värstingdator direkt, men bättre än den vi har nu (Dell 2400)

Liknande trådar

A
IT & mobiler Jag funderar på om det inte är dags att införskaffa sig en laptop, börjar tröttna på att alltid ha en stationär dator. För tillfället är...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Larissa
·
IT & mobiler Hjälp en tekninsk analfabet! Mitt mobila bredband sjunger på sista versen så jag funderar nu på fast bredband via telejacket. Håller...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: astronaut
·
Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 829
Senast: Bellini
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel... 2
Svar
27
· Visningar
2 663
Senast: Caroline87_eskilstuna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka