Lära en äldre hund???

caradan

Trådstartare
Hej.
Kommer att ta över en 6 årig korsnings hanne nu i augusti och han är jätte snäll men kan ingenting. Sitt efter mycket om och med men inte stanna, ligg mm
Går det övht att lära en äldre hund eller är det ingen idé att enns försöka?

Sv: Lära en äldre hund???

Varför skulle det inte gå..? Gör precis som du skulle gjort med en valp. Lite extra tålamod o ödmjukhet måste du ha, för att lära känna honom o hur han fungerar o tänker. Lycka till. :)

när vi fick våran hund hade han inte ens lärt sig gå fint, sitta eller nåt. han var grymt okunnig o iuppfostrad. då var han vuxen.

lovar det funkar=)

jag har själv tagit över en hund för ett par år sedan...hon kunde inget...gjorde precis vad hon kände för men nu börjar hon bli riktigt bra...drar fortfarande men det ger säert med sig det med...Hoppas det går bra med nya hunden!

Det är klart det går, men det kan ta lite längre tid.
Jag lärde vår labbe konster såsom krypa, backa, spela död och rulla runt efter hon fyllt 6 år!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
445
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka