Sv: Lära valpen hästvett
Hehe... jaha, då har han ingen ursäkt att vara utan fruktan då den lille skiten?
Ganska tidigt var jag asdum/klantig/korkad/annat passande och tog med den lille till stallet. I ett rörigt ögonblick blir han förståss trampad av unghästen (barfota häst, mjuk mark) och det kändes som en evighet av skrikande valp innan hästkräket bemödade sig att lyfta hoven

När han kom loss for han iväg skrikande förståss, och jag efter. När vi båda lugnat oss konstaterade vi att inget verkade brutet och någon timme senare var han nästan helt ohalt

(lördagskväll såklart)
Efter detta var väl både jag och valpen ganska rädda, jag såg till att lösa det på annat sätt så han inte var med i stallet så mycket, de gångerna han var med verkade han himla rädd. Sedan gick det ett tag då han inte alls var med till stallet, och när han i helgen var med igen så är ALLT läskigt glömt
Han vill RUSA fram till hästarna, vill nosa och stöka med mulen och sedan blir han asbusig och slår med frambenen och försöker hetsa till lek

I ett obevakat ögonblick släppte maken fram lillvalpen i full fart till ena hästen när han käkade ur hink, vilket resulterade i en rasande häst som slog med frambenet så hinkarna flög... (ja, maken har fått skäll förståss) men som sagt, tror du han vart rädd mer än en sekund? Nej!
Sedan körde jag lite som du skriver när vi mockade i hagen, kontrollerade och kallade in, avbröt när han ville leka och tillslut verkade han iaf hålla sig lite mer till mig. Men därifrån till att AKTA sig?
När han var liten pep han ju när man klev på honom, numera gör han inte det knappt, bara rycker åt sig tassen och studsar vidare. INGEN respekt för fötter och folk som går...
*suuuuck*