Lås till transporten

Sv: Lås till transporten

Har du kollat det som Biltema har? Jag använder det. Jag har inte exakt samma kulkoppling som du, men den ser inte helt olik ut.

På den bilden så är där ju lås... jag har en exakt sådan på min Ifor Williams och där är ju redan ett lås... :bump: ska du ha ett till??

Det är ju som sagt lås på bilden, och på www.valeryd.se kan du väl beställa grejjorna om så är?

Till vår valeryd-vagn har vi ett vanligt "släpvagnslås" med hänglås, köps enkelt på närmaste ok, mekonomen eller biltema.

Jag ser inte låset? Kan det vara den där svarta lilla grejen som sitter på handtaget...? Hur fungerar den i så fall? Hade sett framför mig en mer rejäl doning som man liksom trär på hela kopplingsanordningen - Biltemavarianten (som inte passar denna tyvärr).

Själv tycker jag detta låset är toppen! Du slipper den stora bökiga grejen som biltema grejen...
Det är precis som du säger den svarta lilla "knoppen" som man ser på bilder, öppnar du den så är det ett vanligt lås som du vrider om, då går den att koppla. Är den låst så får du inte på den på dragkroken... :idea: super!!

Har faktiskt fortf inte kommit mig för att leta lås till släpet.. men nu så ska vi flytta till ett annat ställe där vi inte vill lämna transporten olåst, så nu är det mer aktuellt!

På Valeryds sida tycks man inte kunna beställa utan de hänvisar till sina återförsäljare.

Ingen här som vet ngn internetställe där man kan beställa ett sånt där svart litet lås, alt ngt annat som kan tänkas passa?

Jag ska se ifall jag kan hitta ett sånt där lås på Mekonomen annars (en av Valeryds återförsäljare).. vad tror ni om det?

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka