Laserbehandling?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Chappe_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 717
C

Chappe_

någon som vet hur det går till och vad det är bra till?

min häst har en inflamation i en muskel iett bakben, har blivit rekomenderad att prova det men jag har inte hört ordet förut, så nu skulle jag gjärna vilja veta vad det är.

Berätta gjärna:D

Sv: Laserbehandling?

Min häst har blvit laserbehandlad nyligen i en muskel och i kotorna (hon har koptledsinflammation) Det hjälper lixom cellerna att starta läkningsprocessen (om jag förstod det rätt)

Sv: Laserbehandling?

Min blir regelbundet behandlad med laser (ca 1 gång i månaden, ibland varannan månad). Min massör använder det innan hon masserar igenom hela hästen. Hon använder den lite överallt, men mest på ett ställe i ryggen där han haft en spänning förrut.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 337
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka