Läskigt för hästen att åka bak o fram

MagicaDeHex

Trådstartare
Nu när mitt släp är på lagning så ska vi hyra en liten hästbuss.
I denna hästbuss åker hästen baklänges. Detta har min häst aldrig gjort.

Vi har ingen möjlighet att provköra innan. Är det ngn som vet om hästar reagerar på detta att plötsligt åka baklänges:confused:

Sv: Läskigt för hästen att åka bak o fram

När man kör små föl lösa i transporten brukar de välja att stå baklänges. De står nog till och med bättre åt det hållet. Jag tror inte din häst kommer reagera speciellt på omväxlingen.

De allra flesta hästarna brukar enbart reagera positivt på att åka baklänges. :)

Ok, tAck för svar. Jag vart lite fundersam nämligen,just med tanke på att han alltid bara åkt framåt:)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 032
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 152
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 999
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka