Lasta föl i B50 släp*råd*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare norrsol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 939

norrsol

Trådstartare
Jag vet att det finns lastningstrådar angående hur man lastar föl när man ska inseminera stoet igen. Men är det någon som lastat föl i B50 släp där man åker bak & fram? (vet inte om jag placerade denna tråd rätt nu heller, annars får moderator flytta på den :)

Hur har ni gjort då? Haft mellanväggen kvar? Bommen? Eller andra tips och råd. Kanske ingen större skillnad??

Kan ni dela med er av råd vad/hur ni gjort i dessa "annorlunda" släp. Eller hur ni INTE skulle gjort.

Tacksam för svar.

Sv: Lasta föl i B50 släp*råd*

Jag hade tagit bort mellanväggen, haft bommen kvar, bundit upp stoet som vanligt och haft fölungen lös.
Massor med halm i transporten.

Samma som vid framåt. Bommen fram i stoets höjd, mellanväggen bort och spån under. Stoet ska sitta fast. Fölet löst. Så har våra åkt och det har gått bra. De går ibland in framför bommen och kikar, ibland stått vid mamma och en lagt sig (kamera så vi följer dem :) )

Jag lastar stoet som vanligt och fölungen lös framför mamman.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig... 2
Svar
22
· Visningar
6 396
Senast: LaMagia
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 302
Senast: Hedwig
·
Utrustning tagit tag i saken och bokat tid för uppkörning. Men hur har ni säkrat lasten? Vet att jag läst om dehär innan man kan inte hitta på det...
Svar
14
· Visningar
3 883
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår