Låsta trådar..

coari

Trådstartare
Hur tolkar man när en tråd blir låst?? Är det den som skrivit sista inlägget innan tråden blivit låst som har sista ordet och rätt så att inga ytterligare kommentarer ska inkomma eller ska man tolka att trådarna blir låsta efter sista inlägget från den användare som dels inte håller sig till trådens ursprung och anser sig ofelbar men gärna poängterar flera yrkesgruppers inkommetens. Likväl påstår att vissa i dessa yrkesgrupper "lärt ut" proffisionellt yrkesutförande till "allmännheten" ( som kräver lång utbildning och legetimering att utföra) och inte minst påstår att dagens yrkesgrupper inom hästvård t.o.m. utför sitt yrkesutövande utan varesig F-skatt eller övrig lagstadgad redovisning enligt svensk lagstiftning.

Tyvärr känner jag mig manad att ställa denna fråga just i dagsläget,, med motiveringen att under kort tid har flertalet trådar på hästvård blivit låsta exakt efter en och samma användares "sista ord".

Varför jag ställer frågan är enbart för att få en lite bättre klarhet, eftersom det inte går att ta del av i forumreglerna. Inte genom att kritisera hur/när/varför man låser trådar utan enart bakgrunden till förfarandet.

Tack på förhand.
 
Sv: Låsta trådar..

Tolka inte så mycket där det troligen inte finns något att tolka. PM:a huvudmoderatorn för forumet och fråga.
En tråd låses när jag eller en moderator klickar på "lås-knappen", ibland skriver vi själva ett slutord som kanske förklarar varför tråden låses och ibland gör vi inte det, vanligen för att det är rätt uppenbart ändå. Ibland kan det säkert finnas en tanke att låsa efter ett specifikt inlägg och ibland råkade det bara bli så.

Jag har inte läst de låsta trådarna du hänvisar till och kommer troligen inte göra det om inte klagomål på moderatorns agerande kommer in till mig, efter att du rådfrågat moderatorn.

Generellt anser jag att det vanligaste skälet till att en tråd låses är att risken att följande inlägg kommer vara regelbrott är väldigt stor. Exempelvis otrevligt beteende mot varandra i tråden.
Innehåller en tråd regelbrott och/eller är rejält intetsägande är det vettigare att helt radera den än att låsa den.
 
Sv: Låsta trådar..

*KL*

Trådarna Coari hänsyftar till låstes ju pga otrevliga påhopp (på den användaren). Moderator (Boj) skrev en varning i en av trådarna och påpekade bland annat att antydningar osv inte var okej. När det inte blev bättring låstes tråden.

Om samma användare inte hoppades på gång på gång i tråd efter tråd skulle de knappast bli låsta. Så kunde frågan som ligger Coari så varmt om hjärtat diskuteras utan fula påhopp.
 
Sv: Låsta trådar..

Tack för informativt svar..

Vill bara förtydliga att det i dom poängterade trådarna (liksom övriga trådar) i nämt underforum så har jag absolut ingen kretik att framföra till moderatorn. Snarare tvärt om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp