Lastsäkring BE

Thera

Trådstartare
Säkert hundrade tråden, men hittar inte riktigt vad jag söker..

Jag har min andra uppkörning för BE på fredag och kommer göra det privat denna gången på grund av att det blir orimligt dyrt att gå via körskolan igen.

Jag har lastat hästtransporten med 20 stycken 25-kilos sandsäckar som ligger tätt placerade i 1 lager över golvet.
Längst fram har vi avgränsat med en stadig skiva med regel som vilar mot främre väggen för att inte få nåt knas med kultrycket om vi hade lastat där längst fram med.

Nu är jag lite rädd att det inte räcker med förstängning på detta viset. Kan de hävda att säckarna kan glida upp på varandra?

Funderar på att säkra upp genom att lägga två pallar över alltihopa och sen säkra dem med spännband som fästs i underredet.

Eller vad tror ni?
 
Säkert hundrade tråden, men hittar inte riktigt vad jag söker..

Jag har min andra uppkörning för BE på fredag och kommer göra det privat denna gången på grund av att det blir orimligt dyrt att gå via körskolan igen.

Jag har lastat hästtransporten med 20 stycken 25-kilos sandsäckar som ligger tätt placerade i 1 lager över golvet.
Längst fram har vi avgränsat med en stadig skiva med regel som vilar mot främre väggen för att inte få nåt knas med kultrycket om vi hade lastat där längst fram med.

Nu är jag lite rädd att det inte räcker med förstängning på detta viset. Kan de hävda att säckarna kan glida upp på varandra?

Funderar på att säkra upp genom att lägga två pallar över alltihopa och sen säkra dem med spännband som fästs i underredet.

Eller vad tror ni?
Jag hade spånpelletssäckar när jag körde upp, bara säkrade med förstängning. De rörde sig inte och kontrollanten hade inget att invända på. Tror inte du behöver säkra ytterligare, om den främre skivan är ordentligt stadig.
Lycka till med uppkörning!
 
Jag hade spånpelletssäckar när jag körde upp, bara säkrade med förstängning. De rörde sig inte och kontrollanten hade inget att invända på. Tror inte du behöver säkra ytterligare, om den främre skivan är ordentligt stadig.
Lycka till med uppkörning!

Tack för svar!!

Vi säkrade upp lite till nu med extra surrning så säckarna inte kan röra sig alls.. Grannen på bilden ska inte sitta på, men det borde väl ändå klara sig.. 😂😂

2EC1F330-4E14-49A3-8FDA-20D429834D43.jpeg
 
Jag hade spånpelletssäckar när jag körde upp, bara säkrade med förstängning. De rörde sig inte och kontrollanten hade inget att invända på. Tror inte du behöver säkra ytterligare, om den främre skivan är ordentligt stadig.
Lycka till med uppkörning!
Både jag och dottern hade också spånpelletssäckar när vi körde upp för BE (och lastade hela golvet inklusive ända fram) och det blev godkänt utan problem! (olika orter och olika tidpunkter)
 
Grattis om du klarade uppkörningen! Själv blev jag kuggad för att mina spännband inte var märkta med vilken vikt de klarar... :(
 

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Jag håller på att ta BE-kort för att få köra transport med vår bil (överskrider 3.5-tons gränsen). Jag har läst mycket teori hemma och...
Svar
5
· Visningar
9 152
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp