Lasttränare

F

Farouk

Sen jag i somras fick min envisa dam att gå igenom transporten utan att vara rädd för att få stryk, så har tanken på att bli lasttränare åt hästar med problem, bara växt & växt.

Ska förhoppningsvis få träna en C-ponnyvalack inom kort. :)
Kanske början på något stort? ;) :D

Behöver man någon speciell utbildning för att bli lasttränare, eller räcker det med sin egna vilja/kärlek till att hjälpa hästarna?

Har sett för mycket av psykisk/fysisk misshandel av svårlastade hästar, att jag skulle kunna göra vad som helst för att få jobba med dom. :)

(Tro nu inte att JAG tror att jag kan få vilken häst som helst, att bli lättlastad på ett kick! ;))
 
Njae, man kan väl inte utbilda sig till det? :confused:
Vad du måste göra är att hjälpa många med ett hyggligt resultat så att folk börjar prata om dig, få ett rykte lixom (ett bra sådant alltså ;))
När folk sedan börjar ringa dig, då är du ju lasttränare i folks ögon :idea: ;) :D
 
det finns ingen utbildning man måste ha, den utbildning som är lämplig är erfarenhet. Tror inte man skulle lyckas speciellt bra om man endast lastat en handfull hästar, man kan varje fall inte kalla sig lasttränare anser jag. När du hanterat och jobbat(lastat) massor med olika hästar så är du en bit på väg. jag skulle aldrig anlita någon som inte har massor med erfarenhet eller goda omdömmen att visa upp.

Visst kan det gå bra att lasta de fem hästar man hittills hunnit lasta, men sen träffar man en riktigt "tokig" häst(läs ohanterad, rädd, kaxig) Det förvantas då att man, om man titulerar sig lasttränare, ska klara att hantera även denna. När du känner att det inte är något problem så kan du kanske börja tänka i de banorna.

Nu vet jag ingnenting om dig, hur erfaren du är eller hur många hästar du tränat med? men du vet ju själv när du känner att du klarar av det... :)
 
Jag menade som sagt inte att jag tror att jag klarar av vilken häst som helst nu! ;)
Så är det verkligen inte. :p

Återkommer med svar imorgon. För trött för att tänka just nu. :crazy: :o

//F
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 264
Senast: lundsbo
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 650
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 292
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 214
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp