T
Tess82
Finns det fler i detta avlånga land som har samma intresse som mig??
Jag har som specialintresse att lastträna hästar.Tycker det är intressant att se och fundera över hur hästen tänker och reagerar i och med lastning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tess82 skrev:Finns det fler i detta avlånga land som har samma intresse som mig??
Jag har som specialintresse att lastträna hästar.Tycker det är intressant att se och fundera över hur hästen tänker och reagerar i och med lastning.
kicki71 skrev:Mina lastmetoder är nog lika olika som antalet hästar man lastar! Det beror helt på hästens inställning och tidigare erfarenheter. Jag utgår från det först. Sen beror det på hur hästen är, hur mycket press den tål och inte tål innan den "blockerar" sig. Ligger hela tiden på "gränsen" för vad hästen tål, så att den fortfarande är "med mig" och lyssnar och lär av mina signaler. Vad som funkar på varje häst beror helt enkelt på individen. En del är starkare psykiskt/har mer erfarenhet och upplevs som smartare, medans de hästar som inte har fått vinna i lastsituationer oftast är enklare att ledsaga.