J
-jossan-
finns det nåt speciellt som man kan göra för att få honom att bli piggar? jag anväder sporrar och tre-delat bett med droppe.
/jossan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
-jossan- skrev:Min häst är väldigt pigg när man hoppar och rider ut, men så fort man ska börja jobba med dressyren så blir han väldigt lat....
finns det nåt speciellt som man kan göra för att få honom att bli piggar? jag anväder sporrar och tre-delat bett med droppe.
/jossan![]()
Jag skulle önska mig att folk inte stirrade sig blind på uteritt, hoppning, dressyr, utan att de förstod att det faktiskt går att mixa. Tänk lite mer "gott och blandat", så hästen inte hinner tröttna eller elda upp sig för mkt.
-jossan- skrev:Min häst är väldigt pigg när man hoppar och rider ut, men så fort man ska börja jobba med dressyren så blir han väldigt lat....
/jossan![]()
Ja , det bästa är ju att variera. När han tröttnar gör något duvet att han gillar. kanske att rida på volt.-jossan- skrev:Min häst är väldigt pigg när man hoppar och rider ut, men så fort man ska börja jobba med dressyren så blir han väldigt lat....
/jossan![]()
Nicke skrev:Testa att gå på akademisk ridning istället. Det brukar väcka de mest lata hästar till "liv"!