Låt oss prata om Myndighetsutövning

Är du säker på att det är statlig väghållning i det där hålorna? Jag menar nyss hävdade du ju att regioner är väghållare. Och om det nu skulle vara värst där staten är väghållare vad säger att det blir bättre om staten dessutom får kollektivtrafiken?
Det är länsvägar med nummer.
Sådan som förut låg på länet enligt mina utdaterade minnen.

Jag tror att det vore bra om kostnaderna som den dåliga vägen orsaker hamnar på samma budget som skall laga vägen.
Så att inte kostnaden bara bollas över till någon annan av skattebetalarnas plånböcker.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hur många handläggare krävs det för att förstå att man inte orkar mer? Sedan december 2023 har jag bollats mellan Arbetsförmedlingen...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: IngelaH
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 055
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 669
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 393
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈