Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Sv: Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Knapplånar

Hjälm är bra men skyddar inte mot allt. Barn är inte mogna att tex cykla i trafiken förens i början av tonåren, pga att de inte kan vara uppmärksamma åt flera håll samtidigt, och har en dålig simultanförmåga. Av den anledningen och många fler anser jag att små barn inte har i en hage att göra överhuvudtaget.

Sv: Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Min dotter på år hänger med mig i stallet och ut i hagarna samt på ridvolten (jag har en hästgård) och hon får ha hjälm på sig. Dock en cykelhjälm (den har hon när hon rider också) Det är den enda vi hittat som sitter riktigt bra. Ibland har hon inte haft den på sig men det är för att vi har varit ute på gården och lekt och sen har t.ex. någon häst letts förbi och då vill hon hälsa. Då har vi inte sprungit och hämtat hjälmen.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 045
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 677
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 996
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023