Låthjälp snabbt snälla

Litenvillblistor

Trådstartare
Ni brukar ju kunna, så snabb hjälp, jag behöver låten NU för ett projekt för morgondagen. Söker en låt, som jag tror sjungs av en mörkhårig kvinna eller tjejgrupp. Låten är en ballad, har för mig den fanns med på någon av de där CD-skivorna som hette Power Ballads förr i tiden. Tror låten kom på 80-90-talet. Kan bara inte minnas vem som sjunger och inte vad låten heter. Men i låten och om jag inte minns fel i refrängen, så sjungs det : Don´t turn around, och när jag googlar får jag bara upp Bonnie Tyler och Ace of Bace, vilket jag inte är ute efter. En kvinna sjunger men vem? Kom med alla ideer ni kan nu snälla
 
Ni brukar ju kunna, så snabb hjälp, jag behöver låten NU för ett projekt för morgondagen. Söker en låt, som jag tror sjungs av en mörkhårig kvinna eller tjejgrupp. Låten är en ballad, har för mig den fanns med på någon av de där CD-skivorna som hette Power Ballads förr i tiden. Tror låten kom på 80-90-talet. Kan bara inte minnas vem som sjunger och inte vad låten heter. Men i låten och om jag inte minns fel i refrängen, så sjungs det : Don´t turn around, och när jag googlar får jag bara upp Bonnie Tyler och Ace of Bace, vilket jag inte är ute efter. En kvinna sjunger men vem? Kom med alla ideer ni kan nu snälla
 
Inte Tina Turner, mer en tjej som Tone Norum. Någon blandning mellan henne och hon som sjunger Black velvet..
Stärnhimmel: Inte kollat, men troligtvis är låtraden jag skrev inte titeln på låten. Jag hoppas någon bara kommer ihåg mer än jag.
 
Varför är det inte Bonnie Tyler och Total eclipse of the heart. texten är ju just turn around?
 
Varför är det inte Bonnie Tyler och Total eclipse of the heart. texten är ju just turn around?

Nej tyvärr..Detta är ändå en snarlik låt, men jag tror inte det är en cover på hennes heller. Minns bara att den fanns med på cd-skivan Power Ballads, men de gjorde ju ett antal skivor. Snyftlåt, lugn, olycklig kärlek, men nej, inte Bonnie Tyler, inte Ace of Bace, inte Tina Turner, dem känner jag till.
 
Bitta : När jag lyssnade på låten i denna versionen med Tone, så är det samma låt jag menar, men med annan artist.Stort tack för hjälpen, men vet du vilken artist jag menar :-)
 
Orginalet känner jag igen tack. Men jag är ute efter artisten som sjöng på Powerballad-skivorna. Den är väldigt lik Tone Norums version i både röst och version, men det är inte hon som sjunger i den låt jag menar.
 
Jag är superglad över Tones version, även om det inte är exakt den jag sökte, så stort tack för hjälpen, jag använder den istället för att hitta det exakta jag söker :-) Gött mos på er alla bukare som hjälpte till att nå fram till resultatet ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag vet ju att buke älskar sånt här. En låt från typ 90-talet, en (kanske fler) kvinna som sjunger. Låten är lugn och på engelska...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp