lättvikts/ ventilationshjälm.

bambi82

Trådstartare
Var på sharpmans igår och klämde lite på Lamicells nya hjälm. Men hittade nu när jag kom hem en liknande fast billigare på nätet BR Viper.
Nån som har erfarenhet av dessa hjälmar och kan rekomendera nån av dem?
Skulle oxå vilja veta hur BR hjälmen är i storlekarna, provade Lamicells och den var gigantisk tyckte. Jag brukar ha 55 på hjälm men på denna fick jag ta 51-54 och fick ändå "dra åt" den en hel del.

Sv: lättvikts/ ventilationshjälm.

Lamicells hjälm är underbar, jätte skön:love:
Vet tyvärr inget om den andra...

Jag har köpt en BR viper (fick den idag) & jag ser ingen skillnad på den & lamicellen förrutom att det står viper på sidan av hjälmen. Den är superskön& det är jättebra att man kan ställa in sin egen storlek på hjälmen..

Jag kan starkt rekommendera BR viper ;)

Hur är den storleksmässigt? Tyckte lamicellen var stor jag som normalt brukar ha 55 fick ju ta deras 51-54 och även dra åt den en del. Lutar iaf åt Vipern då den är billigare.

Hur är den storleksmässigt? Tyckte lamicellen var stor jag som normalt brukar ha 55 fick ju ta deras 51-54 och även dra åt den en del. Lutar iaf åt Vipern då den är billigare.

Jag har storlek 56 & då tog jag en 55-58 & den passade mig bra, fick dra åt en del... Tror lamicellen & vipern är ganska lika storleksmässigt(inte säker).. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har precis köpt en ny ridhjälm, en Charles Owen Classic (tror jag det är) i storlek 55. I min gamla hjälm hade jag storlek...
Svar
9
· Visningar
3 717
Senast: Inka-90
·
Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 867
Senast: dpmatte
·
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 447
Senast: Wilfa
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 919
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?