Lättviktshjälm med ventilation

Sophia_

Trådstartare
Jag letar efter en ridhjälm som inte ser ut som en ridhjälm. :) Alltså, det är inte det viktigaste, men jag vet att jag har sett en modell "cykelhjälm" som fanns i massor av olika färger. Och den låg på ca 400 kr vilket jag tycker är ett bra pris, men de enda likande jag hittar nu när jag kollar runt ligger betydligt närmare tusenlappen.
Det närmaste jag kommer är denna: http://www.hipponordic.com/images/Bordhjalmhuvud.jpg som kostar 590 kr. Men den är inte tillräckligt snygg :angel: ...

Vad har ni för förslag att komma med?
Som rubriken säger: lättvikt, ventilation - det är nyckelorden. :)

Sv: Lättviktshjälm med ventilation

Men de e ju så fuuult!

Fast, om du nu ska envisas... Så tycker jag att Troxel är snyggast.
www.kefly.se

Vet ej adressen men min sommarhjälm är en Horka....ser ut som en cykelhjälm och är jättelätt...använder hellre den än min lila cykelhjälm när jag cyklar....

GPA Speed Air! :p Ventilation och väger inte så mycket om jag minns rätt. Men kostar! ;)

fälttävlansnörd skrev:
Men de e ju så fuuult!

Haha, nej då, inte det minsta.
Jag har förresten tröttnat på lukten av vidbränd hjärnsubstans under ridturer på sommaren... :angel:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 161
Senast: Septicemia
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Det måste väl vara fler än jag som märkt av den stora höjningen på hästarnas priser sedan Corona?! Jag letar efter en helt...
Svar
16
· Visningar
2 572
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 754
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V