• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 566

pepp

Trådstartare
Ska göra laxlåda i helgen. Har ett vagt minne av att jag brukade koka potatisen först, låta kallna och sen skära upp. Men det är omständigt...

Kommer potatisen bli mjuk utan förkokning? Tror jag gjort utan att koka först, men då kändes vissa bitar hårda..

Tillräckligt små bitar av potatisen (yttekuber eller tunna skivor) och gärna av en mjölig sort så blir de inte störande hårda iaf :)

Eller så tärnar du den och snabbkokar lätt samtidigt som du förbereder resten av lådan? Då är det ju bara att ösa i den så blir det sista klart i ugnen med der andra!

Sant! Borde ju funka om jag skivar den också? Gillar estestiken med tunna skivor potatis varvat med det andra :)

Liknande trådar

Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
508
Senast: Exile
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
451
Senast: Santoxen
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 602
Senast: Squie
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka