lb,la osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

linnsan

Trådstartare
ngn som orkar skriva ner vilka rörelser som hästen ska kunna när den är utbildad LC,LB, LA osv? eller länka till ngn hemsida där det står?
tacksam för svar!

Sv: lb,la osv.

LC
Skritt, trav, galopp på raka och böjda spår. 15-metersvolter i trav, 20 m-volter i galopp. Halt från trav. Förlängning av steglängden i trav och galopp.

LB
10 och 15 m-volter i trav, 15 m-volter i galopp. Mellantrav och mellangalopp. Ökad skritt.

LA (1-4)
10 m-volter i trav och galopp, förvänd galopp. Bakdelsvändningar. Ökad galopp och mellantrav. Skänkelvikning i trav. Ryggning.

LA (5 och 6)
Förvänd galopp på svårare linjer, öppna och sluta, ökad trav och galopp, samlade gångarter. Enkla byten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: fio
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
536
Senast: Elo
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
23 938
Senast: Nevermind
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 741
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka