Ledade stigbyglar?

Sv: Ledade stigbyglar?

knapplån..
visst får man tävla med dem? tänkte på dressyr..
har ingen koll på alla bestämmelser, så man vet ju aldrig..

bollen__ skrev:
knapplån..
visst får man tävla med dem? tänkte på dressyr..
har ingen koll på alla bestämmelser, så man vet ju aldrig..

Javisst får du det.

Mina leder mår bra av ledade, jag får inte alls lika ont i knäna som när jag rider med "stumma" sigbyglar. Avgudade mina Sprenger (sålda pga jag behövde pengar fort).

Det låter ju verkligen bra det här med ledade stigbyglar. Jag har själv knäproblem, och kan få ont när jag rider länge och speciellt långa skritt turer. Jag ska göra en beställning från börjes snart. Och kollade på deras ledade stigbyglar. Vad tror ni om dom? Bortkastade pengar eller? (Jag är student så jag har inte råd med stigbyglar för 1000 kr tyvärr! )

Vars hittade du ledade stigbyglar på b*rjes? har kollat nu meninte hittade jag några alls!!! :o

Jag gick in på börjes hemsida. Och tittade under sadel och tillbehör -> stigbyglar-> och där fanns det ledade stigbyglar för 299 kr. Men tror ni dom är nå bra om man är ganska fattig??? :confused:

Ledade stigbyglar hjälper mig inte ett dugg, jag får jätteont i knäna ändå. Helt värdelösa!

De enda som jag kan rida med är sådana som har stigläderhålet sittande lite på insidan av stigbygeln, så att fotplattan alltid är horisontell med marken.

Förut blev jag jämt trött och fick ont på utsidan av smalbenen, men nu när vi har sprengerstigbyglarna så märker jag inte av det längre. :)

brukar väl kosta mellan 1100 - 1400 men det finns nog att hitta både billigare och dyrare, köpte mina nya för under 900...

Okej, jag har länge funderat på sånna stigbyglar, men nu när jag ska köpa nya stigbyglar har jag fått för mig att jag ska ha kwick-out. Det är ju lite prisskillnad mellan de då da ;)! Men, vilka är bäst (har inga problem med leder lr nåt sånt..)?

har sett en billigare kopia av sprengerstigbyglarna som gått sönder, alltså bara gått isär hlet plötsligt, det kan ju inte vara så bra...

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
571
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 444
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
607
Senast: Derivata
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 246
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka