Ledbands-meniskskada

Texaz

Trådstartare
Har behandlats av sjukgymnast för mitt värkande knä, som tydligen vridit sig något.

För drygt tre veckor sen hände det jag fasat för, trampade snett och det small till i knät :cry: Hur jag tog mig in förstår jag inte, då det kändes som knivhugg i knät.
Efter en natt av stark smärta åkte jag in till akuten där man gissade att det var en inre ledbandsskada. Hög dos av smärtstillande och kryckor, samt att min sjukgymnast skulle få göra en bedömning vid nästa besök.

För en vecka sen var jag till honom och han gjorde bedömningen att det var inre ledband samt minisken som var skadad. Fått träningsprogram och följt det så gott jag kunnat.
Natten mot igår vaknar jag dock med sjuk värk i knät, spelade ingen roll hur jag låg så gjorde det ont. Bara att ta högsta dosen smärtstillande, vilket hjälpte fram till lunch iaf....

Till saken hör att jag nyligen börjat arbetsträna, och är i rörelse mer än tidigare, kan det inverka??

Vilka erfarenheter har ni som haft liknande skador, vila eller rörelse??

Fick lov att stanna hemma igår, dels pga att bilkörning inte är att rekommendera ihop med medicinen, men även för att jag hade så ont :( Låg mest med benet i högläge, och i position då det inte inte gjorde ont.
Till kvällen fick dock kryckorna åka fram...

Min fundering nu är om värken igår kväll kan ha berott på att jag höll mig stilla mer än vanligt, eller om det kan vara en överansträngning??

Vill ogärna missa min arbetsträning då den bara är en begränsad tid, på en plats jag verkligen trivs... Såklart vill jag även bli bra igen och kunna fungera som tidigare.

Alla tips mottages tacksamt :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 703
Senast: Egonson_
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 327
Hundhälsa Min hund blev sjuk igår natt, vaknade av att han for runt och hade ont (vad jag förstod i magen). Så det va bara upp och ta på sig och...
2
Svar
22
· Visningar
4 583
Senast: Linnea F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp