Bukefalos 28 år!

ledbehandlingar

L

lady2

Vad är det för skillnad då man sprutar en led om man ger sprutan i halsen på hästen eller om man sprutar själva leden? Man kan ju je t.ex cartrophen i hästens hals medan man ju sprutar t.ex kortison i leden. Har det större effekt att ge injektion i själva leden? Man tycker det borde vara enklare och mindre risker med att ge sprutan i halsen men jag vet inte. Är det någon som vet vad det är som avgör hur man väljer att behandla? Bara en fundering jag fick.;)
 
Sv: ledbehandlingar

Jag vet inte riktigt om det är detta vad du menar men min häst blev en gång sprutad i halsen när hon hade ledinflamation för att det då skulle lägga sig i dom lederna som behövde. Men då var det nog kortison och tupkam dom sprutade.
 
Sv: ledbehandlingar

Mindre risker möjligtvis, men större effekt att ge i leden. Jag har inte sett många reaktioner på dessa injektioner och jag föredrar att de ges direkt i leden.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 397
Senast: Jamtland
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: Shixle
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 558
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Gamle hunden (12,5, Beauceron, kastrerad hanne) var till veterinären igår för att få ny antibiotika utskriven då han droppar igen...
Svar
4
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp