Ledproblem

Har din hund fått diagnosen UAP? Man kan göra ulna längre av flera olika orsaker. Vid UAP är prognosen relativt god om det görs innan hunden blivit för gammal och om det ser fint ut i övrigt i leden. Oftast görs en kombination av fixering av själva den lösa delen UAP och sedan en ulnaosteotomi. Finns flera metoder dock, och varje ortoped har oftast sin föredragna metod. Så fråga din veterinär gällande eftervård och prognos för just din hund.
Tack för ditt svar! Ja jag förstod det så, tillväxtrubbning som gjort att benet spruckit o den lösa benbitarna uppkommit.
Hunden är nu 8 månader, två månader sedan op. Veterinären bara kollade hur hon rörde sig, och kände sedan på henne innan han föreslog ulmi röntgenbilderna ser fina ut efter första op, ingen artros.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 628
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 179
Senast: manda
·
Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp