- Svar: 7
- Visningar: 1 064
När jag jämför det jag ser om tjej- respektive killsporter, så får ofta tjejerna dra det kortaste strået.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glöm inte idrottshuset vid Rimnersvallen och badhuset som skall byggas så fort de bestämt var. Pengar finns, eller fanns, om bara viljan finns. Men jag minns från min barndom att även många av oss pojkar tyckte bättre om besöken på Emaus eftersom man kunde välja själv vad man skulle titta på där. Alla pojkar var inte så intresserade av att springa omkring i grupp och jaga en boll. Så även om det står mellan pojksport och tjejsport så är det inte helt svart och vitt.Uddevalla kommun är nog det tristaste stället en hästintresserad kan bo på.
2010 rasade taket på ridskolan in pga snö mitt under en lektion. Barnen klarade sig, men en häst omkom.
I åratal har det kämpats för nytt ridhus men ännu finns inget. Stundvis har ridskolan hängt på fallrepet.
Och nu Emaus.
Men ännu fler fotbollsplaner har de byggt under tiden![]()
Så är det.Glöm inte idrottshuset vid Rimnersvallen och badhuset som skall byggas så fort de bestämt var. Pengar finns, eller fanns, om bara viljan finns. Men jag minns från min barndom att även många av oss pojkar tyckte bättre om besöken på Emaus eftersom man kunde välja själv vad man skulle titta på där. Alla pojkar var inte så intresserade av att springa omkring i grupp och jaga en boll. Så även om det står mellan pojksport och tjejsport så är det inte helt svart och vitt.
Oj har de ännu inte fått ridhuset?.Uddevalla kommun är nog det tristaste stället en hästintresserad kan bo på.
2010 rasade taket på ridskolan in pga snö mitt under en lektion. Barnen klarade sig, men en häst omkom.
I åratal har det kämpats för nytt ridhus men ännu finns inget. Stundvis har ridskolan hängt på fallrepet.
Och nu Emaus.
Men ännu fler fotbollsplaner har de byggt under tiden![]()
Sorry, fel av mig. Efter 5 år kom det upp. Med i huvudsak sponsorpengar och privata donationer.Oj har de ännu inte fått ridhuset?.
stackarna
Ja usch alltsåSorry, fel av mig. Efter 5 år kom det upp. Med i huvudsak sponsorpengar och privata donationer.