Ledsen, förbannad och förvirrad

Sv: Ledsen, förbannad och förvirrad

Jag tänkte bara ...
Han är ju bara 6år va?

Min 6åring hade en riktigt jävlig period tidigt i våras.
Då han hade likadant beteende som din (bortsett från att han struntade i om han var själv eller inte.)
Han är en trevligh häst, men han har perioder, och då går det utför...

Du tror inte att han har lite "unghästtrots"?

Oj:o Såg att du hållt på med det här i 3år nu...
Hoppas det går bra hos tillridaren och att du hittar "den rätta" köparen om du bestämmer dig för att sälja honom:)

nu har jag fått det men som jag skrev i mailet så är jag tyvärr inte intresserad av att skicka iväg honom nånstans igen. Hans inridning kostade mig vad en helt normal häst hade kostat i inköp. Tillridningen här hemma skulle kosta 3000 men jag vet inte ens om jag är beredd att lägga mina sista pengar på det, hur hemskt det än låter

Det känns himla bra måste jag säga, jag är säker på att han får det jättebra hos dig om du vill ha honom :)

hejsan! ja du inte lätt när hästen tar överhand. Om jag vore som du så ska du inte rida han mera. Utan du ska börja med horsemanship o börja från marken. skaffa en repgrimma o rep på 4,5 meter o börja träna han . flytta fram delen o bak. begär saker av han ut o gå mkt. För det verkar som om han inte litar på dig. Sen Vet han oxå hur du mår o han känner detta redan när han ser dig. Så ta ett djupt ande tag o köp en rep grimma o be någon kunnig om hjälp. För när du väl får han dit du vill där med markarbete, då blir allt bättre/ lycka till. men detta tar tid. tänk possetivt.

Om du inte känner att du har kontroll över din häst så tycker jag antingen att du ska be någon duktig tränare om hjälp eller så råder jag dig att sälja hästen till någon med mer erfarenhet och kunskap. Det ör farligt att inte ha koll på sin häst och dessutom himla tråkigt att aldrig bara kunna njuta av att ha häst utan istället behöva oroa sig för vad hästen kan få för sig att göra osv. Det är bättre att du köper dig en annan häst kanske? En häst som passar dig bättre? Du gör inte hästen en tjänst genom att behålla den.

ElektraDelight kommer och ska provrida och kolla på min bushäst på måndag, för foder och senare köp om de kommer överens. Självklart visade han sig från sin bästa sida idag men jag känner ändå att jag fattat rätt beslut. Jag har haft en del hästar men de har alltid fått ett sista hem hos mig så att sälja är nåt nytt för mig.

Jag kan inte påstå att det känns bra, man älskar ju knäppisen över allt annat men jag gör detta för hans skull. Han rör sig så jädrans trevligt och kan nog bli en jäkla hopphäst men aldrig med mig. Jag har beslutat mig för att jag vill ha nåt lite lugnare, speciellt eftersom mina leder inte riktigt är okej heller.
Men det får vänta tills han är såld, jag har ingen brådska. Får rida min gamling så länge :)

Det låter som om du känner dig lite bättre till sinnes nu när du fattat ett beslut. Skönt, det är inte roligt att känna som du gjort angående din häst.
Jag håller tummarna för att det kommer att ordna sig nu! :)

Ja trots att jag lipar 30 gånger om dagen ;) så känns det som att bara han får det bra så är jag glad. Min största fasa är att se honom ute på annons efter några månader så jag hade aldrig ens sålt honom utan prövotid ändå

Vad skönt att det verkar ordna sig! Vi vill gärna ha en uppdatering efter provridningen! :D

Lycka till med allt! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 570
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 552
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 549
Senast: Edla
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka