Lekar till 50-års fest?

Svarade för att belysa att alla kanske inte gillar att leka. Din syster ja men kanske inte alla festdeltagare? Känner mig personligen jätteobekväm med sådant, ff om det känns påtvingat. Kan bli jättekrystat.
Tycker du att leken jag tänkte köra känns påtvingad? Märks ju inte ens om man inte deltar.
Det är ju ett program med saker som kommer hända, bla frågesport, tal, sång av döttrarna osv.
Tycker det skulle bli en aptråkig fest om man bara ska sitta o äta o dricka. Det verkat obekvämt om något.
 
Ska uppdatera!
Jag skrev ihop frågor om födelsedagsbarnet och som någon tipsade så skulle de som svarade ja på frågan ställa sig upp!
Det var enkelt och mycket lyckat, många skratt! När någon oväntad svarade ja så lät jag den berätta lite om det.
Många tack för tipset :)
 
Jag vill ju ha en lättsam lek där det heller inte blir konstigt att man deltar, så det ändå passar alla hyfsat.
Varför skulle det just vara 50 åringar som inte vill ”leka” ? Bara för att vissa nått 50 år så betyder det ju inte att man inte uppskattar lite tokiga upptåg. och bettoning på att man inte behöver delta och att ingen ska behöva känna sig dum för det. Det är dessutom ingen blygsam skara vi pratar om.

Vissa av oss uppskattar inte organiserad lek, alldeles oavsett ålder. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin gillat det, inte ens som barn. Och som den som oftast tackar nej till att delta i sådana lekar kan jag intyga att det är en enormt stor social press på en att faktiskt delta - även i de fall då man "inte behöver delta".
 
Svarade för att belysa att alla kanske inte gillar att leka. Din syster ja men kanske inte alla festdeltagare? Känner mig personligen jätteobekväm med sådant, ff om det känns påtvingat. Kan bli jättekrystat.
Känner precis samma - brukar avstå fester på jobbet just pga att det nästan alltid är inslag av lek.
 
Några av de som jag stött på senare tid (samtliga är lagtävlingar där antingen hela laget tävlar eller bara en från varje lag):

- Sortera Non Stop, Skittles eller liknande efter färg.
- Blindsmaktest på Ahlgrens bilar.
- Varje lag får en lång lista med saker som ska hämtas (vi gjorde det på jobbet och skulle hämta allt från en penna till "något tvivelaktigt", "något tungt", saker i olika färger osv).
- Olika föremål på ett bord och en låt spelas, man ska ta föremålet som motsvarar låten.
- Stapla sockerbitar på tid.
- Lösa en ekvation där ledtrådarna är saker som "antalet toaletter på *var man nu är*" + "den sammanlagda åldern på födelsedagsbarnets barn" - "sidnumret på den sida i lagboken/bibeln/annan bok som finns i närheten där kapitel 2 startar" osv.

Tillägg: Äsch, såg nu att festen redan varit... :rofl:
 
Vissa av oss uppskattar inte organiserad lek, alldeles oavsett ålder. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin gillat det, inte ens som barn. Och som den som oftast tackar nej till att delta i sådana lekar kan jag intyga att det är en enormt stor social press på en att faktiskt delta - även i de fall då man "inte behöver delta".
I leken jag använde mig av så är det ju ingen som märker om man inte deltar :)
 
Har inte TS redan ifrågasatt det?

Verkar lite onödigt att dra upp en gammal tråd bara för att ifrågasätta.
Jag läste inte hela tråden innan jag svarade, utan svarade då jag såg något jag ville svara på.

Det var ts själv som genom uppdatering av hur festen blev, drog upp tråden. Det var då jag upptäckte den. Ingen har dragit upp tråden för att ifrågasätta.

Jag ber om ursäkt för mina inlägg!
 

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 899
Senast: tuaphua
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 550
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp