Bukefalos 28 år!

S

simpe

Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi stärker vårt förhållande? Han kommer ofta på lekar själv och nu senast har han börjat kasta halm på mig när jag kommer. Han tar halm mellan läpparna och hystar iväg det på bröstet på mig och när jag tar upp det och kastar tillbaka så tar han ny halm och gör om det. Man kan se hur det glittrar i ögonen och han riktigt fnissar :D
Sen gillar han att leka "följa John" när jag släpper honom lös i ridhuset och han är steget efter mig hela tiden vad jag än gör och stannar jag och står stilla för länge börjar han "buffa" försiktigt på mig för att jag ska röra mig igen.
Detta är ju ett utmärkt sätt att stärka bandet mellan oss och jag vill gärna ha fler förslag på hur ni leker och hanterar era hästar.
 
Haha kan riktigt föreställa mig hur hästen kastar halm :D
Kanske trixträning vore något? Då får de ju tänka en del och de flesta hästarna tycker ju att det är kul. :) Har adress till en hemsida du kan läsa mer på, PM:a om du vill ha den.
 
Åh snälla PM:a mig med. Min lilla ängel behöver även han omåttligt med kluriga uppgifter för att känna sig lugn och inte "klättra på väggarna".
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 866
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp