lekplats längs vägen?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 243

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag måste ta med mig barnen på en heldagstripp med bilen, för att hämta hem några hästar. För att de ska slippa börja klättra på väggarna i bilen skulle jag vilja ha tips om lekplatser som ligger lätt åtkomliga längs vägen. Det behöver inte vara någon "värstinglekplats" utan räcker gott med ett barnvänligt område med några redskap (gungor, rutschkana etc) så att de kan springa av sig litegrann.
Finns det några sådana ställen längs Rv 31 mellan Vetlanda-Jönköping eller längs Rv 47 mellan Jönköping-Grästorp?

Sv: lekplats längs vägen?

Jag måste ta med mig barnen på en heldagstripp med bilen, för att hämta hem några hästar. För att de ska slippa börja klättra på väggarna i bilen skulle jag vilja ha tips om lekplatser som ligger lätt åtkomliga längs vägen. Det behöver inte vara någon "värstinglekplats" utan räcker gott med ett barnvänligt område med några redskap (gungor, rutschkana etc) så att de kan springa av sig litegrann.
Finns det några sådana ställen längs Rv 31 mellan Vetlanda-Jönköping eller längs Rv 47 mellan Jönköping-Grästorp?

Släng ut frågan med titel Vetlanda-Jönköping på senior om du inte får svar här. Jag åkte en del där som liten men kan inte säga att jag minns just lekplatser och saker ändras ju. Synd t.ex. att Calle Öhrnemarks "Bounty" skepp utanför Jönköping är rivet för det älskade ju barn.

Shoppa dom jättetrötta på A6. :idea:

haha, ja det är verkligen ett stenkast från 47an... :D
Är det mer lekplats än den sedvanliga snurr-rutchkanan där menar du?

Shoppa dom jättetrötta på A6.
Nja, det är nog jag som blir tröttast av att hålla ordning på dem därinne, de har inte shoppingbehov utan mest bara spring i benen....

Det minns jag inte, körde förbi när det var mörkt :o

Men det går väldigt bra att leka "jaga" inne på restaurangen också :D

Max har bättre lekplatser både inne och ute men de ligger lite gömda inne i Jönköping.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka