Leksaker i boxen?!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 055
K

Kryptonit

Har ngn av er några leksaker lr liknande till era hästar i boxen? Ellr ngt annat som gör dom sysselsatta?

Sv: Leksaker i boxen?!

Har ngn av er några leksaker lr liknande till era hästar i boxen? Ellr ngt annat som gör dom sysselsatta?

båtfendrar, fotbollar i läder, olika slickstens varianter finns att köpa på ridsportsbutiker, små granar, äppelgrenar.

Jag har satt en plastkedja vid valackens box, han älskar att bråka med den :D

jag har också gröna bollar från hööks i mina hästars boxar. "Slickstenen" tar slut bara på nån dag men dom gillar forfarande att hålla på att pilla på dom även fast det inte finns någon slickegrej att äta på;P tycker att dom fungerar väldigt bra då dom inte "vandaliserar" inredningen i boxarna lika mycket som förut:)

Jag rekomenderar de gröna lekbollarna från hööks!!!

Nu när äppelträden skulle beskäras så har min pålle haft en hel del att göra på nättena. slängt in en massa kvistar som han barkar av. När jag inte har tillgång till äppelkvistar brukar jag slänga in en liten lönn eller nåt. de älskar det!

Fabian har leksaker i boxen. Pet-flaskor med olika innehåll som vatten havre och grus och större stenar, han gillar ljud. Sen har han en jollyboll oxå. Nu har jag även börjat sätta in grenar vid hans fönster varje dag och dom är mycket populära.

Här är hans leksaker:
PA240046.jpg
[/IMG]
PA240045.jpg
[/IMG]
PA240044.jpg
[/IMG]

En speciell "slicksten", hade en boll innan både på golvet och i ett snöre i luften. Brukar slänga in lite granris ibland =)

Har funderat lite på samma grej, fast i hagen... Det är så at jag håller till på en ridskola och det kan vara svårt att hitta på sätt att aktivera och stimulera säg 10-12 hästar i en och samma hage... Det är liksom svårt att slänga in granris/grenar så att alla får glädje av dem... Har ni några bra tips på leksaker i hagen?

Har du möjlighet, så släpa in en större aspstock eller liknande. Där har dom jobb:bump: den är dessutom lätt att släpa ut tillbaka när dom är klara. (inga små kvistar, pinnar osv..)

japp, ja har knytit en borste i boxen och saltsten har han också :) funderar på köpa en "klimatta" som man sätter fast i väggen så dom kan klia sej :D

Min ena häst kom hit tillsammans med en säck gosedjur! :D

Han bär omkring dem, badar i vattenhinken etc. När det åskar, blåser, ösregnar osv lägger han dem i krubban och vaktar dem! :rofl:

Dock har han börjat låta dem vara nu när han är ute mer.

till min medryttar ponny har ägaren en röd boll som hon har nån slags pellets fast tjockare kommer inte ihåg vad de heter jus nu!:p som hon kan rulla på så kommer det ut pellets som jag kallar det just nu!:D :p

Har funderat lite på samma grej, fast i hagen... Det är så at jag håller till på en ridskola och det kan vara svårt att hitta på sätt att aktivera och stimulera säg 10-12 hästar i en och samma hage... Det är liksom svårt att slänga in granris/grenar så att alla får glädje av dem... Har ni några bra tips på leksaker i hagen?

hela granar och stora slyträd och stockar

Han bär omkring dem, badar i vattenhinken etc. När det åskar, blåser, ösregnar osv lägger han dem i krubban och vaktar dem! :rofl:

Lol!!! Det var något av det sötaste jag hört!!!

Mina hästar nöjer sig med att pyssla om hunden när de tycker att får för lite att göra. Arwen slickar och Sahara slickar/jagar beroende på vilket humör hon är på...

49+Baloo+%26+Sahara.jpg

Dock har han börjat låta dem vara nu när han är ute mer.

gudars va gulligt :) hihi :p
:love:

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
733
Senast: Lillefrun
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 391
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
1 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka