Lektion samma dag som ET kommer?

Mirre

Trådstartare
Har kört ihop sig lite.
ET skulle kommit för nån dag sen (minns inte vilken:o )
men hennes son blev sjuk, så då sa vi tors men då kunde inte en annan här och är ju onödigt och åka till samma ställe 2 gr. Och fredag kan inte ET så då har vi sagt måndag. Kl 14.

Men kl 5 på kommer dressyrtränaren och ska ha tömkörningskurs med mig och Betty. Kan hon gå den lek samma dag eller bör jag skjuta på det?
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

när vår ET är hos medryttarhästen o behandlar (massage, akupunktur, laser ibland) så rekommenderar hon vila samma dag, skritt en dag och sen joggas igång dagen efter...
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

när min pålle fått akupunktur elle laserbehandling så ska han vila i 2 dgr, har hört att fler blir rekomenderade så.

så jag tror inte det är bra att du rider 3 timmar efter en ev. behandling.
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

skjut på det, vår ET rekomndera alltid 1 eller wtt par dgars vila beroende på vad hon har gjort.
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

Min equiatriker skulle INTE tycka det var okej. Han rek två - tre dagars vila (skritt) efter. Sen är det dock bara tuta och köra, var t ex inga problem hopptävla 3 dagar efter beh.
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

oki var det jag tykte också.
Skjuter på lektionen. Iof ska hon bara skrittas och travas lite i ca: 40 min men det är nog som ni säger att vila 1-2 dar är bäst
 
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

Min et rekomenderar VILA samma dag som behandl., och därefter skall hästen inte jobbas med ryttare på ryggen under dom 3 första dagarna efter behandlingen. Men absolut ingen ren VILA, lugna promenader och tömkörning går bra.
Tycker jag låter vettigt och har för oss funkat bra.
 
Senast ändrad:
Sv: Lektion samma dag som ET kommer?

jo det sa våran et också igår.
promenader och sen lugn motion från marken bara.
Återbesök om tre veckor
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 846
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 772
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 183
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp