Lemetex husar

bambi82

Trådstartare
ska få hem en Lemetex husar på prov. Nån som har en sån sadel eller har haft? och vad tycker ni om den?

Har haft en Lemetx Futura, jag gillade den men skulle nog inte köpa en likadan igen eftersom dom brukar vara avsmalnande i tunneln, dessutom är dom oftast permanentstoppade (inte alla). Annars tycker jag som sagt att det var en bra sadel, bra kvalitet i läder & väldigt snygg!

sadeln passade perfekt å va urskön å hoppa i...så jag slog till behövde bara ge 3000 för den å då var den i toppskick samt att stigläder, gjord å sadelöverdrag medföljde...e helnöjd :love:

Den ligger ju i en trevlig prisklass :)

JAg har en Felchbach, gamla modellen av Lemtex

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
342
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka