Lera i manen!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Vakanjaheta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 770
V

Vakanjaheta

Hejsan! I stallet jag "jobbar" så får hästarna stora, asså jättestora, lerklumpar i manen och jag har jättesvårt att få ut dom. Någon som vet ngt bra tips om hur man kan ta ut de UTAN att klippa av halva manen som dom som äger stallet brukar göra :)

Sv: Lera i manen!

använd ryktskrapa i mettal å "borsta" med den, smular efektift sömder leran, funkar även på kroppen å dammar inte så mycke! :)

Hejsan! I stallet jag "jobbar" så får hästarna stora, asså jättestora, lerklumpar i manen och jag har jättesvårt att få ut dom. Någon som vet ngt bra tips om hur man kan ta ut de UTAN att klippa av halva manen som dom som äger stallet brukar göra :)

En koskrapa göra susen. :bump:

När leran har torkat är det bara ta ryktskrapan och dra över hela hästen inkl manen. Sedan kan man borsta ut det sista med vanliga manborsten.
Fast det är tråkigt med denna leran...
När du väl är klar med hästen kan du gå o tvätta ditt eget ansikte och rykta av kläderna;)

Låta torka och sedan smula sönder det och avsluta det "rena" kalaset med att borsta bort med piggborste/ryktborste!

varmvatten och försök doppa manen i hinken :S kanske är svårare på "vanliga" hästar men funkar jätte bra på min isis :D

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 380
Senast: Enya
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 943
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 326
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V