lervälling till paddock...

C

cleopatra

i stallet där jag står har vi en paddock som blir helt genomblöt så fort det kommer lite regn och sen tar det flera dagar för den att torka. vi har inte kunnat rida i den sen i oktober i stort sett för att den har varit så slabbig...
hur är era paddockar nu? är det någon som vat ett bar och billigt sätt att få den bättre utan att behöva lägga om hela paddocken, kan det hjälpa att lägga i lite grövre sand?

Sv: lervälling till paddock...

Det enda som fungerar denna höst/vinter på gården är just min ridvolt. Den är 20 x 40 m och det finns aldrig någon vattenpöl på den. Det lönar sig att lägga ner ett ordentligt underarbete för att få dem att fungera utan en massa merarbete senare. Min är dränerad med kokosförsedd dräneringsslang sedan ligger det naturgrus som dräneringslager därefter matta och sedan sand (rörgrav) på. I vilket fall som helst bör du lägga en matta på er ridvolt innan ni lägger något material. Det kommer bara att sjunka undan annars och du har kastat pengarna i sjön.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 014
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 319
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka