Letar efter ett speciellt bett!

Egonson_

Trådstartare
Har för mig att det finns en typ av tvådelade tränsbett som bara går att böja till en viss del, sedan "låser" det sig så det blir liksom aldrig någon "saxeffekt" och kan inte peta upp i gommen på samma vis som ett helt vanligt bett.
Det är lite anatomiskt format tror jag.
Vet någon vad jag söker? Vad kallas bettet? Finns det över huvud taget eller har jag drömt allt? :o

Kanske är Sprenger eller Pessoa Magic eller nåt..

Sv: Letar efter ett speciellt bett!

Försökte googla igen och fann att det KAN vara Pessoa Magic de heter. Men tar emot tips ändå :D

Det enda tvådelade som jag har hittat än så länge med låsning är Bomber bits. Fast, har i för sig inte kollat på Sprengers, men bomber har ett i alla fall :)

Jag har ett Billy Allen som låser sig (går inte att vika så långt). Min häst hatar det bettet :o

Jag har ett pessoa magic som låser sig. dock är det tredelat men borde finnas i tvådelat? Kan hända att pessoa magic är lite billigare än sprenger och bombers? Du får jämföra priser :)

Min häst funkar jättebra på det här bettet, vanliga rörliga tycker hon inte alls om och ett helt rakt tycker jag det är svårt att få till ställningar och svänga så som jag vill.

Pessoa Magic är väl det som är vanligast och kanske enklast att få tag på, finns i olika mundelar. Bomber bits är också några som har det.

Sprenger har nog inget som låser sig vad jag kan komma på.

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i... 2 3
Svar
49
· Visningar
9 324
Utrustning Då jag nu har ett vanligt tvådelat tränsbett på min 6-åriga ponny och hon blir väldigt pigg. (speciellt vid hoppningen) Söker jag då ett...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Lipperta
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 588
Senast: Åsa A
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka