Letar låt

Akerman

Trådstartare
Lyssnade på slumpvald musik igår och hittade ett gammalt band jag lyssnade lite på när jag var i tonåren.
Nu är jag ute efter en speciell låt med detta bandet men den tycks inte finnas O_o
Bandet jag tänker på är Travis (eller heter de The travis tillomed?)
Hur som helst är det en måne som har ben och armar som vandrar omkring i någon öde stad eller något o sedan kliver "mån-mannen" in i bandets hus, där dom ligger däckade lite varstans i huset..
Vill minnas att låten bör heta något i stil med "the man" eller "the moon..?"

Det är vad jag minns av videon i alla fall. Tror den kom ut runt 2000-2002 nån gång kanske?

Vet ni vilken låt jag pratar om, kanske inte alls är Travis heller men har så starka minnen av att de måste vara dom :banghead:

Edit: Videon o låten liknar denna:Travis -Side

Sv: Letar låt

Something Corporate - Me & The Moon?
Vet dock inte om jag sett någon video till den

Puttar upp!

Ingen som har en aning om vad det är för låt jag talar om? :o

Har för mig att jag såg den på "Voxpop" som gick på SVT1 förut, ifall det är till någon hjälp? :angel:

Senast ändrad:

Kan det vara Coming Around? Det som går runt är väl ingen måne, men det är den enda av deras videor jag kan komma på som liknar den. Den ligger nämligen på albumet The Man Who, om det är det du minns istället för låtnamnet.

Travis är för övrigt ett av världens bästa band i mitt tycke, helt klart värt att kolla upp deras övriga låtar också, eller dem i största allmänhet om det inte ens är bandet du söker.

En månlåt som jag kom på är Mando Diao - Mr Moon (är säkert inte rätt nån stans, men tänkte att jag kan ju nämna den ändå, då blir det iaf en till låt att utesluta:p)

Edit, kollade på videon till låten som Stormkast tipsad om och gissar att hon hittade rätt :) http://www.youtube.com/watch?v=WEyHoceaPHw . hihi lite rolig video :D

Senast ändrad:

Tack för era tips, men icke, fel låt igen :(
Kan hålla med om att det var när dock :) men Mån-gubben är mer åt det animerade hållet har jag för mig..man ser iaf att det verkligen är en måne :p

Är ganska säker på att de sjunger "the man" (lite sådär utdraget) i själva refrängen också..

Fasen vad irriterande det är när man inte kommer på vad det är *morr*:banghead: :p

Puttar upp tråden.

Ger det ett nytt försök, ingen som vet eller har en aning om vad det kan vara för låt/video jag söker? :eek:

Liknande trådar

Äldre Apropå bok-mysteriet... Hörde en låt på radion idag som jag inte kan komma på vilken den är. Jag har hört den tidigare - "vid tiden" så...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Maralinga
·
Övr. Barn Vad hade ni med för musik? Min sambo gjorde en spellista i sin ipod till mig, jag visste inte riktigt vilka låtar han tog med men mina...
Svar
10
· Visningar
1 879
Senast: Sol
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka