Levetex Magic?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 214
B

Bim

Har någon hört talas om det sadelmärket? Köpte en begagnad allroundsadel för att den var skön att rida i, i gott skick och passar bra på mitt varmblod. Jag har dock aldrig hört talas om märket. Är det någon som vet något? Var kommer den ifrån?

Sv: Levetex Magic?

En häst på ridskolan har en lemetex, vet dock inte vilken modell. Är en allroundsadel, möjligen lite mot dressyr. Den sadel är helt ok att rida i, inte så värst hård.

Sen är det en privatryttare som har en lemetex till sin häst, detta är dock en hoppsadel. Den är STENhård och inte alls skön, dessutom tycker jag den ser konstig ut, bossorna är jättestora, så man sitter så högt "uppe på" hästen.

Det verkar dock vara ganska bra kvalitet på båda sadlarna, fina i lädret och så.
Det var min erfarenhet av Lemetex :p ;)

om det nu är en Lemetex (vilket jag gissar på) så gillar jag dom. Har ridit i ett par olika dressyrsadlar och en hoppsadel därifrån, alla har varit mjuka och sköna, och såvitt jag kunnat se har de legat bra på hästarna...

fick med en till en häst, en hoppmodell o det var ingn close contact snarare tvärtom :crazy:
lämnade in den hos Sharpman till försäljning, de ligger extremt lågt i pris eftersom de nästan inte passar på några hästar alls.

Jaghar ridit i en Lemetex vid ett tillfälle (som jag vet om) och det avskräckte mig för all framtid...

Men, en min erfarenhet med en sadel har itne så stor betydelse om de finns andra med andre erfarenheter...

//Lillan

Jag har ridit i en sådan en gång, men trivdes själv inte med den.
Men det viktigaste är ju att den passar dig och din häst!

Tack för ALLA svar! Det är en Lemetex, jag ursäktar det slarvet. Själv trivs jag och min häst (tror jag) med sadeln, men jag undrar fortfarande var den kommer ifrån. (?)

_CorpseBride_ skrev:
Tack för ALLA svar! Det är en Lemetex, jag ursäktar det slarvet. Själv trivs jag och min häst (tror jag) med sadeln, men jag undrar fortfarande var den kommer ifrån. (?)

Ursäkta också detta slarv. Corpse Bride hade inget med detta att göra. Det är naturligtvis jag som ville tacka för alla svaren!;)

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka