Pegacorn

Trådstartare
Visste inte om tråden hör hemma här men jag chansade.
Jag vill höra era åsikter om LG Bridle, främst från er som använt det.
Jag vill däremot inte ha diskussioner om varken akademisk ridning eller fördelar/nackdelar med bettlöst osv, bara om LG!

Sv: LG Bridle

Verkar inte som att särskilt många har hunnit prova LG bridle än? Är själv sugen på att beställa hem ett till min herre, men man vill ju gärna ha lite "andra tankar" innan.

Själv får jag för mig att min häst skulle trivas på då då han trivs bra på bettlöst, och jag gillar de där hjulen och det ser ut att sitta rätt stabilt och skramlar inte runt. Har för mig att jag sett någon annan tråd för något tag sedan då de kritiserade ridningen på infofilmen. Själv försöker jag att se hur bettet inverkar o fantiserar hur det skulle fungera på min häst. Kanske dags att sluta fantisera o beställa hem ett o faktiskt testa?

På min hamnar ringarna vid kindtänderna som sen ger skav i slemihinnan. Har köpt ett Miklem nu f att ta bort tryckpunkterna.

Jag vet att du vill ha info om just LG, men vill bara berätta att det finns ett liknande alternativ om du googlar på center-hackamore. Har dock inte provat något av dom.

Svarar alla.
Tack för svaren! Jag har prövat c-hacket och gillade inte det, det blir till att beställa LG!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
803
Senast: Guldaskig
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 475
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 504
Senast: __sofia__
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka