Librela-effekten avtar

Hippocampus

Trådstartare
Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort ett sånt byte?
Eller är det kört?
Hunden hamnar på efterkälke igen vid promenader nämligen. Hon är annars glad men promenaderna är långsamma.
Hela vintern har Librela fungerat utmärkt, nästan ”för bra” då hunden varit otroligt pigg och man har fått springa efter henne. Senaste två sprutorna har det börjat gå neråt.

Hon är normalviktig, får olja, stretchar henne, ibland laser etc.
 
Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort ett sånt byte?
Eller är det kört?
Hunden hamnar på efterkälke igen vid promenader nämligen. Hon är annars glad men promenaderna är långsamma.
Hela vintern har Librela fungerat utmärkt, nästan ”för bra” då hunden varit otroligt pigg och man har fått springa efter henne. Senaste två sprutorna har det börjat gå neråt.

Hon är normalviktig, får olja, stretchar henne, ibland laser etc.
Vi satte in Trocoxil över de kalla månaderna och då springer gubben igen. Librela är ju inte inflammationshämmande eller smärtstillande, det påverkar ju nån signalsubstans som hör ihop med just artrosen om jag minns rätt.
 
Vi ska nu försöka med Catrofen eller hur det stavas. Veterinären sa att höger bak är lite stelare och tappat muskler där. Funkar det inte så funkar det inte, hon är ju 16 i år. Men nu hoppas vi att det funkar ett tag till. Pratade en lång stund om just beslut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 810
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 529
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 671
Senast: em-pirre
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 303
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp