Licens/byte av klubb

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mysundown
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 891
M

Mysundown

Hej!
Hoppas att någon här är lite mer haj på detta än vad jag är ;)

Jag ska byta tävlingsklubb och undrar då hur man går till väga för att få licensen rätt.

Har läst på ridsportsförbundets hemsida där det står att man kan byta tävlingsklubb vid årsskiftet gratis, behövs det då inga intyg från förra respektive nya klubben? Är det bara att bli medlem i den nya samt att förnya din licens på internet där du fyller i den nya klubben?
tacksam för svar :)

/Elin

Sv: Licens/byte av klubb

Du löser bara nya licens och uppger vilken klubb du nu är medlem i. Antingen kontaktar du nya klubben och får licensen genom demn, eller så löser du licensen på nätet, www.ridsport.se

japp, skickar du in på internet är det bara att klicka på den klubb du vill tävla för det nya året.
gjorde det precis själv och det var hur smidigt som helst.

PrinceFair skrev:
japp, skickar du in på internet är det bara att klicka på den klubb du vill tävla för det nya året.
gjorde det precis själv och det var hur smidigt som helst.
Glöm inte betala medlemsavgift till den nya klubben, man ska vara medlem när man löser licens! Inget ovanligt vill jag påpeka!

Dammar av den här tråden med en liten fråga; om jag löst licens för en klubb men ändrar mig och vill tävla för en annan (detta gäller för 2007) hur gå jag tillväga? Har fått två olika bud; att bägge klubbarnas ordföranden måste skriva på att det är ok och det andra är att om man inte hunnit starta ännu så är det bara att ringa till SvRF så löser man det utan underskrifter. Någon som vet vad som gäller i år?

Det här står på förbundetshemsida, så det gäller även för i år antar jag.

Byte av klubb
Vilken klubb du tävlar för framgår på licensen. Där står ditt namn och den klubb du tävlar för. Du kan byta klubb vid årsskiftet utan extra kostnad. Enligt TR är det inte tillåtet att byta klubb under pågående tävlingsår. Vid särskilda skäl kan dispens beviljas efter ansökan. Du skickar in ansökan och betalar en dispensavgift på 300 kronor till pg 15 35 28-5. Du skall också ha intyg från båda ridklubbarna, den gamla att det är OK att du lämnar, den nya att du är medlem.

Frågan kom upp när en vän löst licens och sedan ångrat sig när det hände en del mindre lustiga saker i klubben.

Jag är som vanligt sent ute och kommer antagligen inte att lösa licens förrän ett par dagar innan jag ska tävla :o

Liknande trådar

J
Tävling Hej, Har försökt hitta svaret i tråden "Licens och grönt kort" men hittade inte svaret sen försökte jag lägga in frågan i den tråden...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: agtatoon
·
E
Tävling Jag har en fundering angående ryttarlicensen. Igår löste jag en via internet, och fick ut en tillfällig licens, som skulle gälla tills...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka