Licenser!?

S

SpjutboAlbin

Var skaffar man licenser för lokal tävling???? vad kostar det?

jag ska tävla hoppning 20 februari på min fd travare men jag har ingen licens!! varken till häst eller ryttare!! Jag har grönt kort, dock. måste man ha hästpass också? de har jag inte hunnit skaffa än....!! HJÄLP!!! :confused:
 
Sv: Licenser!?

Du hämtar ett licensunderlag på den klubb du tänker tävla för. Ska du bara tävla lokalt räcker det med en lokallicens.

Du behöver inte ha hästlicens på lokal tävling, pass måste du skaffa under 2005 men det behöver du inte visa upp på tävlingsplatsen.
 
Sv: Licenser!?

break_a_leg skrev:
Du hämtar ett licensunderlag på den klubb du tänker tävla för. Ska du bara tävla lokalt räcker det med en lokallicens.

Du behöver inte ha hästlicens på lokal tävling, pass måste du skaffa under 2005 men det behöver du inte visa upp på tävlingsplatsen.


jag ska inte tävla för någon klubb, men jag är medlem i en.. ska jag gå dit å be om licensunderlag eller?

Tack så jättemycket för svaret!!
 
Sv: Licenser!?

du hämtar licensunderlag på den klubb du är medlem på. Den klubben kommer du då också att tävla för. På lokal tävling behöver inte hästen någon licens. Är det en ponny eller stor häst du tävlar??? Är det en ponny måste den vara registrerad och ha mätintyg också! Och så måste den självklart också ha giltligt vaccinationsintyg.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 865
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp