• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare ma44iin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 838
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

ma44iin

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet hur det går till när man vill skaffa ryttarlicens.
Måste man skafft nytt varje år eller håller en ryttarlicens hela tiden?
Måste man skaffa det genom klubben eller kan man skaffa det genom internet direkt?

Tack På Förhand!
Malin :)

Sv: licenser

Du måste förnya den varje år.
Jag tror att om du inte har ryttarlicens sedan tidigare så får du papprerna av den klubb du ska tävla för, men är ej helt 100 på de.

Gå in på svenska ridsportförbundet och kolla där. :) :D

För att kunna få ryttarlicens måste du
1: vara medlem i en förening
2: ha grönt kort, de flesta klubbar anordnar kurser
sen måste licensen förnyas varje år, det gröna kortet gäller tillsvidare men medlemskap och licensavgift måste lösas varje år. Du behåller dock ditt licensnummer livet ut ( som det ser ut i dag)

Precis som andra säger så måste du vara medlem i en ansluten ridklubb, och ha grönt kort.

När jag fixade min licens beställde jag den från hemsidan, och fick den hem i brevlådan. Men man får ju ange vilken klubb man tävlar för, så antagligen kontaktade dom min klubb och kollade att jag hade grönt kort mm. Annars var det väl bara slarv...:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 691
Senast: Dentaku
·
Samhälle Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar? Googlar jag kommer jag bara till själva... 2
Svar
28
· Visningar
1 788
Senast: escodobe
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 562
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka