Sv: ligger min sadel fel
Bredden på bossorna spelar väl ALL roll?!
Bredden på bossorna spelar väl ALL roll?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så om vi gör en jämförelse, om sadeln är för smal så räcker det med att sätta i mer stoppning i bossorna enligt er princip? Låt säga att vi skiter i padden men det har ju samma effekt eller hur? Detta gör ju bara att sadeln kommer ännu mer i bakvikt och att ortspetsarna trycker ännu mer fast högre upp på ryggen. Samma sak gäller med pad men det ser ju bättre ut när inte ryttaren sitter i sadeln.
Jag har inte pratat om några skor. Förklara hur du menar istället för att försöka dumförklara mig.
+gylle: Jag har ett tips! Lägg på en för smal sadel och sitt i den på hästryggen och känn mellan häst och sadel. Gör samma sak med fårskinnspad och det är samma känsla om inte värre. Det ni glömmer är ryttarens vikt i sadeln.
Duger en Griffinsadel och en Christpad? Jag vet det är inte en Childeric och en mattes men ändå![]()
Men gylle, du menar alltså att det är helt okej att man använder padd för att "fixa" en för smal sadeln?
Det kanske är så TS tolkar dina skrivningar och fortsätter att använda sin illapassande sadel med padd...