Light-täcke. Dyon?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lina_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 289
L

Lina_

Ska köpa ett nytt täcke, främst som tunnare transporttäcke när fleece blir för varmt.
Tänkte ha det på tävling/ bortaträning och vet inte riktigt om jag ska ha bomull, stickat, akryl, alltså svett-, stall- eller transporttäcke.

Har ni några tips? Helst inte i 3000 kr-klassen :p
Vet att Dyon har några fina..?

Sv: Light-täcke. Dyon?

Equiline har detta som jag funderat på, är det någon som har det? Är det bra?

079200032.jpg

Synd att det var bogveck, annars ser det ju tokfint ut!
Själv är jag inne på Rambo Cotton Cooler, snygga som tusan :)

Shit vad fint det var! Dyons täcken är ju ursnygga annars.

Jo, tycker om hur det är skuret framtill och ryggen ser rätt välsydd ut =)

Det har jag också varit inne på, ska tydligen vara superbra =) Dock vet jag inte hur det ser ut IRL?

Jag har ett dyontäcke på min polle. Kommer inte på var materialt hetter nu bara för det men det är så där lite våffligt eller hur man ska säga :p

Jättenöjd med det iafa. Sitter jättebra på hästen och snyggt.
Det är gjord på det men den är fastsatt innanför täcket så det syns inte.

9048863.jpg

Jo, dom är ju det :D Men jag vet inte var deras svett/ stall/ transporttäcken finns... Gärna nätbutik, så man kan jämföra lite över internet. Hittade ett på Hästbiten, men de har bara i butiken.

Jag tror det var det täcket du har som jag kollat på! :)
Det var jättefint, och kändes som våfflat och lite fluffigare när man jämförde med ylletäckena. Minns du vad du gav för det? Vet du om det finns på någon internetshop?

har för mig att det kostade 700-800 kr.
har sett det på en internetbutik, men kommer inte ihåg vilken det var nu... Hittade den bara när jag sökte runt lite.

Dyons är bra- men det är ju iofs cotton coolert också. Har båda...
Köpte mitt dyon på stable store i kristianstad, men de har tyvärr inte öppnat sin nätaffär ännu... Kostade nog 700 har jag för mig

Equilines bomulls täcke är ursnyggt, men inte riktigt bra som svettäcke, mer som ett stalltäcke. Jag har våffeltäcken från JW, de är super! Kostade 800 kr o är nog ganska så lika Dyons, men det är kryssgjordar på de här.

Nej, det är ju sant, man få rliksom välja lite antingen eller... Men främst är det transport jag ska ha det till, då jag endå byter till nytt täcke innan jag lastar. Men det finns ju mång abra...

Jag tycker att Bucas Celtic Stable Light är kanon! Det har ett tunt fleecefoder och yttertyg i tunt men rivstarkt "utetäckesmaterial" (dock ej regntätt). Det andas jättebra, och den blanka yttersidan gör att det inte fastnar spån och annat skräp på det.
(Finns även i tjockare versioner, jag tror att det är det på bilden)

Tunt, lätt, smidigt, bra andasegenskaper, fastnar inte spån, bra passform.

bu_celtic_classic_300.jpg

Synd att det var bogveck, annars ser det ju tokfint ut!
Själv är jag inne på Rambo Cotton Cooler, snygga som tusan :)

Jag köpte ett Rambo för ett tag sen (typ 2-3veckor) och de är såå fula och tråkiga nu. Blev riktigt besviken faktiskt :p
Det står inte Rambo på täcket juu ;)
Bara typ ''Horseware cooler'' på ena spännet.

Tycker det täcket är jätte snyggt, men hur tjock/varmt är det om man jämför med ett fleece eller ulltäcke??

(Jag är oxå på jakt efter ett snyggt "ut o åka täcke" som är tunnt o inte så varmt men som andas o släpper ut svetten)

jag har ett täcke som jag köpte för några år sedan som är jättebra när det är varmt ute!
de är ett nättäcke med fleece över ryggen från typ three-horses eller nåt..? kostade typ 298:-

Men som sagt, de är ju ett lite mer budgetmodell;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 900
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan... 2
Svar
22
· Visningar
5 950
Senast: Tassa
·
Utrustning Min 6-åring som jag nu haft i 5 år visar sig allt mer bli känslig för varje år och i takt med sin utbildnings- och... 2
Svar
25
· Visningar
4 633
Senast: AW
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 415
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur