Light täcke

Bison

Trådstartare
Eftersom min ridlät beställning sket sig letar jag efter ett vintertäcke med 100-200 grams foder. Shires har jag kola på. Vill ha mer förslag :bump:

Sv: Light täcke

Fleece fodrade utetäcken kommer upp i 150-200 g foder ca....

finns massor - sök på sk. "övergångs täcken" då de flesta anser att vintertäcken behöver vara minst 300g, så därmed kallas mindre ofta för just övergångs täcke på marknaden. :D

själv använder jag dessa även i minusgrader då min häst är ofrusen av sig och klarar sig bra på det.

favorit märket är Horsesaver (Källqvist), finns ett flertal, tex Essex och Dorset (som har halvhals). Tex
www.Erikshastshop.se
har dessa. Ligger runt 700 lappen.

Sorbe skrev:
Whaaa? Blir det inget JW täcke?

nej det blir det inte :cry: :cry: :cry: :cry:

men jag ska maila Skara o kolla priset med dem, annars kanske man ska försöka beställa det från England direkt.

men fleece vill jag inte ha, bara ett tunnt fodrat täcke, ska kolla in sidan iaf :) :bow:

Här kommer lite förslag..
BR Club season 100gram
Br club outdoor 280gram
Premiere collection 300gram
Pessoa 180gram
mvh el

Horseware Amigo Medium Turnout tycker jag verkar bra!! :) Inte så fasligt dyrt heller. Finns i många fina färger.

Har både Rambos o Rhinos halvhals med 200g, de är jättebra! Köpte nyss ett Shires halvhals med 100g fyllning, är inte använt än men passformen verkar faktiskt bra!

Hm... Men gå in på JW Int Ltd och kolla på deras återförsäljare och sen de som har hemsidor?

Tack

Shgires finns ju på travshopen, han har ett par därifrån o nu lutar det åt att det blir ett Shires till iaf.
Orkar inte trassla, blev så irreterad på dumma RidLätt.....

Sorbe >> Ska snoka runt lite.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 810
Fordon Det verkar som att jag måste köpa en annan bil för min får mer och mer fel som kostar pengar och frustration. Jag är en småbilsförare... 2
Svar
23
· Visningar
774
Senast: sthu
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 305
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som... 2
Svar
34
· Visningar
4 556
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck