Lik Bates Elevation

Laguna

Trådstartare
Efter ganska mycket letande har jag hittat en hoppsadel som verkar fungera på min häst, en Bates Elevation med blått järn.
Nu vill jag ha en dressyrsadel också. Har bates några dressyrmodeller som liknar elevation? Eller andra märken/modeller som kan vara värt att prova? :)
Ryggen: (kan fixa nyare bilder, hon har blitt lite mer musklad)

31402394.jpg

31402393.jpg

Sv: Lik Bates Elevation

Elevation är ju rätt rak, och likaså är väl Innovan?
rak bom är nog helt rätt på din kuse, men dock inte kilbossor :crazy:.. tror att en sadel med rak bom och rundbossor kommer fungera bättre i längden. Men funkar elevation så go for it och testa innovan :)

Sv: Lik Bates Elevation

Tack för svaret!

Ok då kan jag testa innovan och se, har inte alls stor koll på dressyrmodeller..
Jag har tänkt på rundbossor men har inte hittat någon som fungerar, ligger inte still utan "tippar" fram..Hon verkar gilla luftstoppningen i bates så det är ju ett plus om dressyrsadeln kan ha det med :)

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 526
Senast: JennyLz
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V