Liknande Prestige Versaille?

linhe063

Trådstartare
Jag hade sadelprovarn ute i förra veckan och han provade då ut en Prestige Versailles till min häst. Jag har nu ridit i denna sadel lite mer seriöst och tycker att den är svårt att hitta balansen i och hamnar lätt väldigt framåtlutad. Är det någon som har nåt förslag på hoppsadel som är som Prestige Versailles i bommen men som ger lite bättre stöd för ryttaren.

Tacksam för alla tips!!

Sv: Liknande Prestige Versaille?

Ha, precis så kände jag när jag red i den förra våren då min häst behövde ny sadel! För oss blev det en Prestige Eventing. Jag älskar sadeln över allt annat :love: Och den ligger fortfarande bra (var på koll i förrgår) och ligger still på min häst, annars vill sadlar gärna åka bak på honom.

Ha, precis så kände jag när jag red i den förra våren då min häst behövde ny sadel! För oss blev det en Prestige Eventing. Jag älskar sadeln över allt annat :love: Och den ligger fortfarande bra (var på koll i förrgår) och ligger still på min häst, annars vill sadlar gärna åka bak på honom.

Skönt att det inte bara var jag då! :) Är Eventing liknande Versailles i bommen eller skiljer det sig mycket? Jag har problem med att sadlarna glider fram på min häst.

Ingen aning, det överlämnar jag med varm hand till min sadelutprovare :D Men jag antar det eftersom båda låg bra på min häst, det var min känsla som avgjorde. Rättare sagt jag fick med Versaille och några till hem och red i hemma men det fungerade inte och nästa omgång fick jag med Eventingen och trivdes kanon. Då åkte vi tillbaka med hästen och kollade den och den låg bra den oxå :) På gränsen till smal men breddar vi den och ev lägger padd under var hon rädd att den skulle glida bak. Nu ett år senare är den oxå på gränsen till smal (dvs fortf inga tjocka schabrak under) men hästen är fin i ryggen så de verkar vara som klippta och skurna utefter varandra, hästen och sadeln :D

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 295
Senast: iNHALE
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka