Lill-skötare

Y

yazmin

Är det inte meningen att kunskap om hästar ska föras vidare. Vi "stora och kunniga" ska vara förebilder till småa och lära dom vad vi kan? Är verkligheten så??

Sv: Lill-skötare

Pratade med min "lill-skötare" härom dagen, hon har inte blivit så bra bemött. Istället att klaga och påpeka och vara otrevlig kan man lära och säga det snällt. Hur har vi "stora och kunniga" lärt oss, från andra när vi "lill-skötare".
Hur många har bittra minnen att man har känt sig dum och korkad när man har frågat "dom stora". Värsta har varit att man har blivit utskrattad. :(

:smirk: :bow: Du har helt rätt. Tyvärr är det så att det finns mkt konstigt hästfolk som snackar som om de var os-ryttare men i själva verket kan de nästan inget vettigt alls när det gäller hästar och goda ex.
Mitt tips till dig är att fråga någon som Du tycker verkar vara duktig om det är ngt speciellt du vill veta eller lära dig. Titta efter någon som behadlar sin häst väl och som inte snackar/skryter så mkt.
Lycka till:)

Egentligen problemet är min lill-skötare, sköter om min häst 2x i veckan och hon har blivit "idiotförklarat". Alltid är det nånting att klaga om henne, hennes glädje att sköta om pållen börjar avta pga. ständiga nedlåtande påståender och elaka blickar. Skäms över oss "stora och duktiga".

Bra att Ni stora och duktiga kan skämmas om ni varit ojusta:bump:
Se bara till att förmedla detta till lill-skötare också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,(gärna så att så månnga som möjligt hör det) erkänn att ni varit taskiga och uppför er ordentligt i fortsättningen tänk på att hon "skit" jobb och tar hand om era ögonstenar. Lill-skötare behöver uppmuntran och beröm. Tillrätta visningar ska ske med stro försiktighet då jobbet tas på största allvar.
Miljön är vad du själv gör den till.:smirk:

Det handlar väl inte så mkt om ålder, utan mer om kunskap, eller? Har man kunskap så delar man väl med sig av den till andra oavsett ålder? Självklart ska man vara trevlig mot varandra i stallet, och även det gäller väl alla. Jag tycker inte det har med åldern att göra.

Är det inte meningen att kunskap om hästar ska föras vidare. Vi "stora och kunniga" ska vara förebilder till småa och lära dom vad vi kan? Är verkligheten så??

jag är en lill-skötare än min kompis har fått en ny ponny och hon skryter så mycket man kan tro att hon vanvårdar hästen när man ser den inte undra på att den är otrevlig mot henne stackars ponnyn biter och sparkar henne hon tror ju att hon är så cool för att hon dumpa killen sin nu också :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 343
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 705
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 639
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka