Bukefalos 28 år!

Lillhästenistav? Equinet?

beauspirit

Trådstartare
Äääääntligen har jag fått sålt min sadel, så nu ska här shoppas. jag ska köpa lite ridkläder såsom jacka, väst och jodphurs och lite annat smått och gått och tycker de har de saker jag letar efter till bra pris på lillhästen.
har mailat dom mias schabraken oxå, och det tar 2-4 veckor att få hem den färgkomb. man vill ha sen så brodyr och det på det. så det blir ett Hjs istället.

men iallafall, hur lång leveranstid har det om de har grejerna på lager? har köpen gått smidigt för er osv?
vad tycker ni om servicen.

ska köpa en blå jacson fleecefodrad klubbjacka (har redan en svart som jag älskar och använder året om typ), ridbyxor, jacson dunväst, lindor osv.

sen så har de ett Rhino 200 grams med hals, på rea för 1200 kr ungefär i rätt storlek på equinet.nu som jag tänkte köpa ev. köper då även en equiline luva därifrån och ev ett schabrak.

hur är servicen och lev.tiden därifrån?


så vad har ni för erfarenheter?

har inte orkat söka bland trådar då jag faktiskt skyller på att jag har modem och det är väldigt segt att leta bland trådar och ladda upp massa olika sidor ;) :p
 
Sv: Lillhästenistav? Equinet?

Jag har beställt från Lillhästen en gång. Jag skulle ha en remontnosgrimma och en dressyrgjord från Jacson men detta hade de inte inne då men de tog hem åt mig utan problem och det gick hur smidigt som helst. Jag tyckte att de hade en bra service och även fast de tog hem nosgrimman åt mig så gick det fort att få hem grejerna, det tog två veckor kanske?

Jag tänkte beställa mer därifrån snart, Jacson stigläder med nylonkärna (dom är Super!), Bett, Schabrak från Mia´s RS, Bandageunderlägg m.m. Jag tycker att de har bra och konkurrenskraftiga priser på sina grejer jämfört med andra ställen!


Jag funderar ev. också på ett Rhino, fast med halvhals... Var sugen på ett från Shires i stället men de har ju bara med 400 g foder på det jag är intresserad av :(
Finns även Rhinotäcket i färgen Chestnut Tartan (ny färg) på www.hastshoppen.se,
det med halvhals kostar runt 1200:- där.. tror inte det med helhals är så mkt dyrare, men ja vet inte.. du får gå in o kolla. Bara ett tips ang. färgen om du hellre skulle vilja ha den...
 
Sv: Lillhästenistav? Equinet?

jo jag såg igår att de hade den färgen och blev väldigt sugen :p :love:
det är väl den färgen du har visat på bild? på en häst som galopperar, från en tysk sida el liknande? snygg är den och det skulle det vara på min gulbrunskäck ju :)

så funderar på ett sånt 200 grams med halvhals för jag ska ändå beställa eskadronskydd därifrån, kotskydd med fårskinn.


när du köpte mias schabrak från lillhasten hade de hemma någon färg eller fick du komb. ett själv som det tog hem?
för ska maila och höra vad de har för färger hemma så kan jag köpa ett av dom, för de är ju lite billigare och har mer färger än granngården här hemma (där kostar de 310).

åå vad kul det är att shoppa :p. snart får jag hem min JW hjälm oxå!
 
Sv: Lillhästenistav? Equinet?

Jag beställde Brisses broderade Mias-schabrak från Lillhästen i Stav. Det tog 4 veckor och gick smidigt., Beställde det i jultid så det var därför det drog ut lite.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp