Lim till fleece?

Lorelie

Trådstartare
Behöver limma ihop två fleecebitar, vad använder man för lim? Provade med textillim, gick inte bra, det gick rakt igenom o blev fult på framsidan. Ska helst hålla att tvätta

Sv: Lim till fleece?

Beroende på vad du ska ha bitarna till så kan nog även Vliesofix fungera. Vliesofix gör det lite styvt.

Måste man inte sy också om man använder det? Det fick vi alltid göra på syslöjden (obs, 15 årsedan!)
Vill undvika att sy, kommer inte bli snyggt (annars hade jag inte behövs limma alls :laugh:)

Måste och måste... man måste så mycket. Det används ju ofta för att underlätta när man syr, och kan säkert krackelera och falla isär med tiden.

Men kör spraylim istället, det är nog bättre. Tappar nog fleecekänslan om man vliesofixar det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 161
Senast: Syrax
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: Wysiwyg
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
613
Senast: cili
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka